Dimarts, 26 De Setembre De 2017

02/09/2017

IV Fira Heroica, la Festa d'Agustina d'Aragó

Foto

4a Fira Heroica, la festa d'Agustina d'Aragó. Diumenge 17 de setembre de 2017, de 9 del matí a 8 de la tarda.

La Fira Heroica, dedicada a la figura dAgustina dAragó, lheroïna catalana a la Guerra del Francès, amb ascendents a Fulleda, tornarà a transformar per unes hores la fesomia del poble amb motiu de la celebració el diumenge 17 de setembre de la quarta edició daquesta original fira que comptarà, entre altres atractius, amb diferents espectacles danimació al carrer, recreacions històriques, trabucaires, un mercat de productes de proximitat, exhibició dantics oficis, tallers, jocs o el lliurament del Porró de Fulleda.

Fulleda, una de les localitats més singulars de la comarca de les Garrigues, tornarà a reviure alguns dels capítols més destacats de la vida i llegenda dAgustina dAragó amb motiu de la celebració de la quarta edició de la Fira Heroica, dedicada a la figura dAgustina dAragó, nascuda a Barcelona, però amb ascendents a Fulleda, don eren originaris i van contraure matrimoni els seus pares al 1772.

Aquest particular homenatge, de caràcter cultural, lúdic i festiu, a lHeroïna Catalana en les lluites contra lexercit napoleònic servirà com excusa per transformar per unes hores els carrers i places de Fulleda i organitzar una jornada en la que tindran especial protagonisme diferents activitats que permetran al presents reviure temps pretèrits fonamentalment centrats a lúltim quart del segle XVIII- gràcies a les interpretacions de diversos grups teatrals especialitzats en recreacions històriques; en aquest sentit, destacar la participació, per primera vegada, del Regiment de Festa o El Sacaire de Llobregat.

Per altra banda, remarcar la consolidació del mercat de productes de proximitat i artesans, que enguany comptarà amb una presència majoritària més del 90%- de productors procedents de la comarca de les Garrigues. Cal recordar, que la potenciació daquest mercat va ser una de les grans apostes de lajuntament de Fulleda a la passada edició de la Fira Heroica; una iniciativa que va obtenir una gran acollida entre paradistes i públic. Com anys enrere, els productes agroalimentaris i artesans de Fulleda tindran també un destacat protagonisme.

El lliurament del Porró de Fulleda (12.30 hores) marcarà un altre dels moments àlgids del dia. Aquest acte consisteix en el reconeixement per part del consistori de Fulleda del treball i trajectòria de persones i entitats. Com cada any, la fira, que arrancarà a les 09.00 hores del matí i continuarà fins ben entrada la tarda, comptarà amb altres atractius com lexhibició dantics oficis, tallers per adults i nens, jocs tradicionals, xocolatada per la tarda, etc. Els assistents a la fira també comptaran amb diferents paradetes amb un variada oferta gastronòmica i servei de bar.

La jornada es tancarà, cap a les 20.00 hores, amb un homenatge a lAgustina dAragó que es durà a terme al monument dedicat a la seva figura situat a lentrada del poble. Amb aquest acte es posarà fi a la quarta edició de la Fira Heroica, organitzada per lajuntament de la localitat (amb la col·laboració de Mapamundi Produccions) amb la voluntat de dinamitzar i donar a conèixer la població de Fulleda arreu Catalunya, a més de reivindicar la catalanitat dAgustina Raimunda Maria Saragossa Domènech (Agustina dAragó), filla de Pere Joan Saragossa Labastida i Raimunda Domènech Gassull, originaris de Fulleda.